Jag är tillbaka!

Jag har haft som en liten bloggpaus nu under den tiden som Laura och Jozef från Slovakien har varit här i Sverige. Eftersom jag har varit med Laura nästan dygnet runt (inte på nätterna då) från i Lördags, så jag har inte velat suttit så mycket vid datorn. Jag har lekt turist i Sverige, haha :) Såhär har mina dagar sett ut:

Lördag:
  • Åkte från Stockholm till Skavsta flygplats själv.
  • Mötte dom där o vi åkte tillsammans tillbaka till Stockholm.
  • Lärde mig hur man säger Hej bitch på slovakiska
  • Tog tuben till kungsträdgården där vi kollade läget på The Voice '10
  • Visade dom runt lite i stan
  • Käkade på Burger King
  • Mötte Simon
  • Jag, Laura, Jozef & Simon åkte till min farmors hus i Åkersberga.
  • Kollade på film & sov
Söndag:
  • Tidigt på morgonen åkte vi från berga till Stockholm.
  • Sa hejdå till Simon :(
  • Gick runt på stan
  • Tog en chai latte
  • Mötte Linnea som kom med tåget från Djurås till centralen i sthlm
  • Gick till Gamla stan o kollade på slottet
  • Käkade lunch för 700kr, min lärare blev inte så glad att höra det eftersom det var hans pengar.. Hehe
  • Åkte sightseeing båt runt Djurgårn'
  • SkyView på Globen
  • Köpte pizza o tog med oss hem till berga
  • Käkade, pratade o spelade spel i flera timmar
  • sov..
Måndag:
  • Försov oss..
  • Skyndade iväg till stockholms central
  • köpte brunch på pressbyrån
  • Hoppade på tåget till Djurås, vi fick åka sånt där tåg med två våningar o vi fick sitta på översta våningen :)
  • Visade dom Djuråsskolan
  • Käkade lunch på blå drömmen med vår lärare för han ville träffa Laura & Jozef
  • jag o laura åkte hem till mig & linnea o jozef åkte hem till linnea
  • Duschade
  • åkte till linnea för att spela kubb o annat med hennes kompisar
  • Åkte hem o sov
Tisdag:
  • Fick skjuts till Falu koppargruva
  • Gick ner på stan i falun o kikade i lite affärer
  • Tog en fika
  • åkte och kolla på hoppbackarna
  • Åkte hem till Linneas mamma i Borlänge
  • Käkade köttbullar
  • Kollade på Kalle o Chokladfabriken
  • Tog buss hem till djurås
  • Lärde Laura hur man käkar kräftor, hon tyckte om det :)
  • Fixade mig lite
  • Åkte o visade Laura vårat hus som vi ska flytta till i Bodarna
  • Visade mitt hus på färjbacken o hämtade syrrans kamera
  • Gick till kåken för att träffa alla som är med i internationella linjen.
  • Grillade korv med bröd
  • Träffade Ida, Filippa o Martin som jag har saknat så mycket :)
  • Gick hem o sov
Onsdag:
  • Jozefs födelsedag, grattis!
  • Dåligt väder, så vi satt hemma o kolla på film
  • Gick till skolan för att boka tågbiljetter o hämta pengar
  • Tog tåg till Leksand
  • Gick till ungdomsm. där min mamma jobbar, försökte förklara vad det var
  • Mamma gav Laura kondomer och Laura kunde inte förstå varför. Tonåringar har tydligen inte sex där hon är ifrån.
  • Gick till frisören o klippte mig, blev nöjd faktiskt
  • Käkade lunch på siljans konditori
  • Laura köpte svenskt godis och ett Dalahäst-halsband
  • Gick tillbaka till mammas jobb o kollade på tv.
  • Fick skjuts av mamma från Leksand till Gräv där linnea bor
  • Firade Jozef med tårta och present. Han fick en Markoolio skiva? fyfan vad tråkigt, haha
  • Fick skjuts hem.
  • Käkade köttbullar igen
  • sova sova sova
Och så nu sitter jag här vid datorn o borde egentligen sova för längesen.. Ska upp klockan halv tre inatt för vi måste vara i borlänge klockan fyra då tåget till stockholm går. När vi är framme i stockholm tar vi flygbuss till skavsta flygplats. Vi käkar lunch där och sen säger jag hejdå till Laura o Jozef för dom åker hem till Slovakien. I vår ska jag nog åka till slovakien och hälsa på Laura :)

Det har faktiskt varit riktigt kul :) Det var inte så himla svårt att snacka engelska, mest i början bara. Och om det är något ord som man inte kan är det bara att försöka förklara. Jag har börjat tänka på engelska till och med, det är ganska jobbigt faktiskt. Men jag antar att det kommer försvinna om några dagar.

Okej,  efter det här långa blogginlägget tror jag att ni har lite bättre koll på vad jag sysslar med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0